Ett företag idag har många möjligheter att kommunicera med sina kunder, antingen genom mejlkontakt, telefonsamtal, sociala medier som tex facebook osv. Detta gör att företag idag till en mycket låg kostnad enkelt och effektivt kan hålla kontakt genom de medier de själva föredrar.
T.ex så kan man se att alltfler företag väljer att skapa ett officiellt facebook konto åt företaget, men finns företag som även använder andra sociala medier som Instagram, twitter, youtube och så vidare.
 
En nätbutik kan vara uppbyggd på lite olika sätt, dels finns det de redan existerande butikerna som kompletterar sin försäljning med en nätbutik, men det finns även så kallade renodlade nätbutiker. I dessa kan man endast beställa över nätet och lagret blir anpassat därefter, vilket medför effektiv och snabb hantering samt plockning av varorna. Dock kräver denna typ av butik stora volymer för att kunna vara lönsam.
Sen finns det också butiker som gått åt andra hållet också, från att vara renodlad nätbutik till att öppna fysiska platser där kunder kan komma och köpa varorna direkt på plats, t.ex netonnet.
Comviq är en svensk aktör inom mobiltelefoni som ägs av den ännu större aktören Tele2.
Comviqs hemsida har en rätt enkel, men informativ och lättöverskådlig design, lätt att hitta dit man vill vare sig det är bara telefon, bara abonnemang eller både och.
För att beställa ett abonnemang från dem så tar det endast fyra klick från förstasidan tills det att man slutfört beställningen.
Då de endast erbjuder tjänster inom mobiltelefonin samt mobiltelefoner så har de ett väldigt smalt utbud, men relativt djupt på telefonfronten då de erbjuder många olika telefoner från en rad olika tillverkare.
De presenterar nya erbjudanden och även tips på populära telefoner på deras hemsida. Eftersom de inte har något större utbud med olika varugrupper så har de ingen större anledning att lägga in någon sökfunktion, men det är ändå lätt att hitta dit man vill tack vare designen av deras hemsida.
Produktinformationen är tydlig och utförlig den med vare sig det handlar om en mobiltelefon eller ett abonnemang.
 
Det krävs ingen registrering eller minsta belopp vid köp från Comviq, det enda som krävs är att man fyller i de uppgifterna de frågar efter vid beställningen, vilket är personnummer, mejladress och ett telefonnummer de kan kontakte en på.
Har själv inte beställt från Comviq men skulle gissa på att de skickar en beställningsbekräftelse per mejl till mejladressen man angav vid beställningen.
Utöver priset för telefonen och/eller abonnemanget eller kontantkortet så tillkommer ingen extra kostnad för t.ex frakt eller liknande.
För att få beställa så måste man vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd och vid reklamation så vänder man sig till kundtjänsten